O nás
Realizujeme centrum pro integrální vzdělávání v České republice

Vzdělávací centrum s paradigmatem respektu k životním procesům
Nabízíme interaktivní kurzy, videa, články a další materiály, které vám pomohou lépe porozumět nedirektivnímu způsobu vzdělávání.
Připojte se k nám a staňte se součástí naší komunity pedagogiky pro život.
Naše Akademie je zaměřená pro dospělé, kteří chtějí prohloubit své znalosti i dovednosti a od srdce touží být průvodcem a aktivním členem vzdělávacího centra v Bludově, kde veškerou teorii převedeme do praxe.
Tvoříme prostor pro aktivní vzdělávání s nedirektivními vztahy a sebeřízenou výuku v připraveném prostředí.
Ukázka prezentace z letní školy - koordinované Klárou Eliášovou
Naučíme se tvořit připravené prostředí
Co budeme tvořit
Vnitřní prostory:
- Úsek pro výtvarné činnosti, ruční práce a vaření
- Úsek pro stavění a reprezentativní hry
- Úsek pro matematiku a logické hry
- Úsek pro smyslové aktivity
- Úsek pro stolní, společenské hry
- Úsek pro čtení, psaní a jazykové dovednosti, tvůrčí psaní
Vnější prostory:
- Vodní aktivity
- Truhlářský koutek
- Pohybové hry (v závislosti na možnostech dané lokality)
Společné činnosti:
- Možnost společného vaření
- Možnost společného stolování
- Úklid a udržování pořádku ve společně sdílených prostorách
- Táborák (v případě možnosti)
- Společné rozmluvy a besedy
- Hudba
- Vyprávění příběhů

Jak funguje samouctví v připraveném prostředí
Co sledujeme a dodržujeme
v 10 krocích
- V cíleně připraveném a uvolněném prostředí si mohou děti i dospělí vybírat činnosti, kterým se chtějí věnovat, byť by si třeba jen přáli být stranou a pozorovat.
- Přítomným dospělým se nabízí příležitost vědomě zaměřit svou pozornost na to, čemu se děti v rozmanitých částech připraveného prostoru věnují a sledovat probíhající procesy.
- Pozorovat, jakým způsobem se dospělí, kteří provázejí učební procesy dětí a dospívajících do celého dění zapojují.
- V čem přesně spočívá a co obnáší tvorba prostředí, tak aby přiměřeně vyhovovalo potřebám učení.
- Jaké autodidaktické a herní prvky a materiály dětem a dospívajícím nabídnout.
- Prostředí se vyznačuje uvolněnou atmosférou a právě tato kvalita je plně v rukou přítomných dospělých, ať už jsou v rodičovské pozici nebo v roli průvodců.
- Během jakýchkoliv aktivit a za jakékoliv situace dbáme na to, aby nevznikalo napětí, očekávání, soutěživost, vměšování nebo kontrola nad činností kteréhokoliv z účastníků.
- Přejeme-li si s někým něco společně probrat, sdílet, na něco se podívat, nejprve s dotyčným člověkem navážeme kontakt a požádáme ho o svolení.
- V prostoru dětí spolu dospělí nevedou žádné konverzace a zbytečné debaty. Jsme tu pro děti a k tomu je potřeba vnímat a pozorovat.
- Prostředí je neustále udržováno, doplňováno o nové pomůcky a pečlivě připravováno.
