O nás

Realizujeme centrum pro integrální vzdělávání v České republice 

Vzdělávací centrum s paradigmatem respektu k životním procesům

Nabízíme interaktivní kurzy, videa, články a další materiály, které vám pomohou lépe porozumět nedirektivnímu způsobu vzdělávání.

Připojte se k nám a staňte se součástí naší komunity pedagogiky pro život.

Naše Akademie je zaměřená pro dospělé, kteří chtějí prohloubit své znalosti i dovednosti a od srdce touží být průvodcem a aktivním členem vzdělávacího centra v Bludově, kde veškerou teorii převedeme do praxe.

Tvoříme prostor pro aktivní vzdělávání s nedirektivními vztahy a sebeřízenou výuku v připraveném prostředí.



Ukázka prezentace z letní školy - koordinované Klárou Eliášovou 

Naučíme se tvořit připravené prostředí

Co budeme tvořit

Vnitřní prostory:

  1. Úsek pro výtvarné činnosti, ruční práce a vaření
  2. Úsek pro stavění a reprezentativní hry
  3. Úsek pro matematiku a logické hry
  4. Úsek pro smyslové aktivity
  5. Úsek pro stolní, společenské hry
  6. Úsek pro čtení, psaní a jazykové dovednosti, tvůrčí psaní

Vnější prostory:

  • Vodní aktivity
  • Truhlářský koutek
  • Pohybové hry (v závislosti na možnostech dané lokality)

Společné činnosti:

  1. Možnost společného vaření
  2. Možnost společného stolování
  3. Úklid a udržování pořádku ve společně sdílených prostorách
  4. Táborák (v případě možnosti)
  5. Společné rozmluvy a besedy
  6. Hudba
  7. Vyprávění příběhů

Jak funguje samouctví v připraveném prostředí 

Co sledujeme a dodržujeme
v 10 krocích

  1. V cíleně připraveném a uvolněném prostředí si mohou děti i dospělí vybírat činnosti, kterým se chtějí věnovat, byť by si třeba jen přáli být stranou a pozorovat. 
  2. Přítomným dospělým se nabízí příležitost vědomě zaměřit svou pozornost na to, čemu se děti v rozmanitých částech připraveného prostoru věnují a sledovat probíhající procesy. 
  3. Pozorovat, jakým způsobem se dospělí, kteří provázejí učební procesy dětí a dospívajících do celého dění zapojují.
  4. V čem přesně spočívá a co obnáší tvorba prostředí, tak aby přiměřeně vyhovovalo potřebám učení.
  5. Jaké autodidaktické a herní prvky a materiály dětem a dospívajícím nabídnout. 
  6. Prostředí se vyznačuje uvolněnou atmosférou a právě tato kvalita je plně v rukou přítomných dospělých, ať už jsou v rodičovské pozici nebo v roli průvodců. 
  7. Během jakýchkoliv aktivit a za jakékoliv situace dbáme na to, aby nevznikalo napětí, očekávání, soutěživost, vměšování nebo kontrola nad činností kteréhokoliv z účastníků. 
  8. Přejeme-li si s někým něco společně probrat, sdílet, na něco se podívat, nejprve s dotyčným člověkem navážeme kontakt a požádáme ho o svolení. 
  9. V prostoru dětí spolu dospělí nevedou žádné konverzace a zbytečné debaty. Jsme tu pro děti a k tomu je potřeba vnímat a pozorovat.
  10. Prostředí je neustále udržováno, doplňováno o nové pomůcky a pečlivě připravováno.